Kiva Päivä!

Kiva päivä!
Koulullamme oli tuparit eli tupaantuliaiset 6.9 klo 12-18. Koulumme muutti syksyllä uusiin tiloihin. Sinä päivänä koulullamme oli avoimet ovat ja sinne sai tulla käymään kuka tahansa.

Meillä oli aluksi ihan tavallinen koulupäivä. Tuparit alkoivat klo 12. Kaksi viimeistä tuntia me leikimme, lauloimme ja soitimme huilua. Esiinnyimme portaikossa koko koululle. Kun koulupäivä oli ohi, lähdin kiertelemään kojuissa ja söin evääni. Joka luokalla oli oma myyntikoju, missä myytiin kaikenlaisia herkkuja. Ostin makkaraa, muffinsia ja vohvelia… popcornia ja porkkanakakkua…päivälliseksi söin keittoa. Söin hyvin. Kerkesin syödä kaikenlaista jopa niin, että rahat loppui.

Tänä päivänä koulussamme oli myös oppilaskuntavaalit. Äänestin numeroa… Luulitteko oikeasti, että kertoisin? Meidän koulun 4.-9. luokkalaiset pääsivät äänestämään. Rebekka, Onni ja Kalle valittiin oppilaskunnan hallitukseen. (Mysteerinumeroa ei valittu).

Tupareissa oli pehmomiekkailua,( joka oli tosi hauskaa) kojuja ja pajoja. Meidän luokassa oli kasvintunnistustehtävä. Ulkona oli keppihevosrata. Paras hevonen oli risu, jonka nimeksi tuli möhköfantti.

Kävin 8. luokan pukeutumiskuva -jutussa. Se oli kivaa.

Minun mielestäni kiinnostavin paja oli kemian paja, kun Helena- opettaja muutti punakaalimehun väriä eri happoaineilla. Siellä pajassa saatiin kokeilla myös( kirjaimellisesti!) lankapuhelimia ja niistä oikeasti kuului!

Käytiin kavereiden kanssa tuossa viereisellä lammella, mulahdin pikkuisen ja housut kastui.

Kun tuparit loppuivat autoin ja siivosin. Kannettiin pöytä yhteisvoimin keittiöön. Mentiin vielä piirtämään meidän luokan taululle.

Oli hauska päivä!

Paras koulupäivä ever!

Terveisin 5. ja 6. luokka.

Kemiapajan punakaalikokeita.