Steinerkoulu on monipuolinen!

Kuudesluokkalainen tavallisesta koulusta Steinerkouluun vaihtanut oppilas kertoo kokemuksiaan:

Parasta on varmaan se, että luokassamme on hyvä ryhmähenki ja hauskat opettajat. Ruokalassa on tosi hyvät ja monipuoliset ruuat.

Tavalliseen kouluun verrattuna erilaista on se, että kaikki kirjat tehdään itse. Koko opetustapa on hyvin erilainen. Englanti ja saksa alkaa jo ykkösellä.

Meidän koulun ulkoalue on aika pieni, mutta siellä on tosi hyvä valvonta. Pihalla on pienille keinuja ja kiipeilytelineitä sekä palloseinää. Vähän vanhemmille siellä on koripallokenttä sekä penkkejä ja pensaita, vähän niinkuin puistomainen. Yleensä pyörimme pihalla porukoissa ja keskustellaan välillä asioista ja välillä pelataan pallopelejä.

Kielten tunneilla on hauska opettaja, jonka kanssa on kiva opiskella. Kielissä puhutaan paljon.

Vihkoon tehdään paljon asioita kirjoittamalla sekä piirtämällä. Samalla oppii paremmin asioita.

Teemme myös paljon ryhmätöitä, ne ovat tosi hauskoja ja niistä oppii hyvin. Samalla oppii olemaan toisten ihmisten kanssa, vaikka olisimmekin erilaisia ihmisiä. Erilaisuus on vahvuus!

Koulussa jokainen oppilas katsotaan yksilönä, saa olla oma itsensä.

Steinerkoulu on monipuolisempi kuin tavallinen koulu.

Niko 6. lk (2015-2016)