Lasten lumipäivät

Luokkien 2-5 oppilaat pääsivät osallistumaan 9.2. lasten lumipäiviin Laajavuoressa. Myös muiden luokkien oppilaita olisin mielelläni vienyt tapahtumaan, mutta osallistujapaikkoja oli rajattu määrä ja näiden luokkien liikuntasuunnitelmaan tapahtuma sopi parhaiten. Päivä Laajavuoressa oli mukavan talvinen, pakkasta noin 10 astetta ja aurinkokin näyttäytyi välillä. Oppilaat pääsivät osallistumaan lajipisteisiin, joissa kyseisen lajin ammattilaiset ohjasivat heitä. Lajipisteissä tutustuttiin mäkihyppyyn, ampumahiihtoon ja hiihtoon ylipäänsä. Oppilaat pääsivät myös pelaamaan erilaisia pelejä lumella. Päivän päätteeksi oppilaat saivat pientä välipalaa ja lämmintä mehua.

Tapahtuma oli mielestäni erittäin onnistunut ja mukavaa oli nähdä jo tapahtuman aikana kehittyneet taidot ja onnistumisen kiljahdukset. Toivottavasti sää suosii jatkossakin talviliikuntaa, vielä on talvea jäljellä!

Mukavaa kevään odotusta! t. Niko-Mikko