5. -luokkalaisten olympialaiset

Suomen steinerkoulujen 5. luokkalaisilla on ollut tapana kokoontua toukokuun lopulla kisailemaan antiikin Kreikan olympialaisten hengessä sekä Tampereelle että pääkaupunkiseudulle. Jyväskylän steinerkoulu on osallistunut Tampereella järjestettäviin kisoihin. Lajeina ovat olleet kiekonheitto, keihäänheitto, pikajuoksu, maraton, pituushyppy ja paini. Oppilaat opiskelevat luokanopettajan johdolla Kreikan historiaa ja lajeja harjoitellaan liikuntatunneilla. Olympialaiset ovat olleet erittäin onnistuneita tapahtumia- niin tänäkin vuonna. Kahteen päivään mahtui mukavia kohtaamisia muiden kaupunkien steinerkoululaisten kanssa, lajiharjoittelua ja rehtiä kilpailua sekä kilpailijoiden kannustamista ja tsemppihenkeä. Kiitos Tampere!