5. luokan näytelmä

5-luokan oppilaiden kanssa olemme harjoitelleet näytelmää viimeisten kolmen viikon aikana. Tämän vuoden näytelmänä viidennen luokan oppilaat esittävät Pinokkion. Näytelmän tekeminen alkoi kohtausten harjoittelemisella, joiden jälkeen oppilaat listasivat itselleen mieluisia rooleja.  Seuraavassa oppilaiden ajatuksia näytelmän tekemisestä.

Näytelmäjakson aikana olemme tehneet erilaisia eläytymisharjoituksia, harjoitelleet äänen käyttöä, piirtäneet kuvia hahmoista ja miettineet, miten näytelmän hahmot liikkuvat. Lisäksi olemme harjoitelleet erillisiä kohtauksia ja opetelleet vuorosanoja ulkoa. Mukavinta jakson aikana on ollut harjoitella eläytymistä ja omaan roolin heittäytymistä, koska välillä saa olla joku muu kuin itse. Eläytymisen ja näyttelemisen lisäksi olemme keksineet ja tehneet musiikkeja näytelmään. Näytelmässä tullaankin siis kuulemaan myös meidän itse tekemiä kappaleita. Vielä ennen näytelmän esittämistä tulee meidän harjoitella eläytymistä ja sitä, miten puhumme tarpeeksi kovalla äänellä.

Viidennen luokan näytelmä esitetään viikolla 7 ja tarkempi päivämäärä ilmoitetaan mahdollisimman pian.