Luma: StarT

2. ja 3. luokka osallistuvat Luma:StarT Suomi 100-hankkeeseen

Alkuvuodesta 2. ja 3. luokka työskentelivät aktiivisesti valtakunnallisen Luma:StarT Suomi 100- hankkeen parissa ja nyt on tullut aika raportoida tuotokset hankkeen järjestäjille. Molemmat luokat osallistuvat ”Tämä toimii!” -teemaan, jossa tarkoituksena oli rakentaa liikkuva lelu neljän oppilaan ryhmissä. Materiaalilistat saatiin StarTin puolesta ja monin osin voitiin hyödyntää kierrätysmateriaaleja oppilaiden kodeista. Lelun suunnittelusta ja toteutuksesta oppilaat vastasivat itse ja se taisi olla oppilaista yksi projektin parhaita puolia. ”Kerrankin saa tehdä melkein kokonaan mitä itse haluaa!”. Jälkikäteen oppilaille oli jäänyt mieleen erityisesti ongelmanratkaisutilanteet ja uudet oivallukset, joita syntyi työn edetessä. Ryhmissä tekeminenkin jäi lapsille mukavana asiana mieleen, vaikka ryhmätyötaitoja piti välillä opetella haastavissa pulmatilanteissa. Intoa jäi niin paljon vielä projektin jälkeenkin, että osallistumme kenties vielä seuraavanakin vuonna. (Lisää tietoa hankkeesta sivulta www.luma.fi/start )

Tässä yksi liikkuva lelu, joka raportoidaan eteenpäin StarT-kisaan. Pidetään peukkuja tälle ja muille eteenpäin lähetetyille töille!