Viikon kasvo: Sarlotta-äiti

Tervehdys!

Olen Sarlotta, kolmen steinerkoululaisen äiti. Tyttö aloitti nyt kolkkiluokan ja kaksospojat topun. Hoksasimme Steiner-koulun puolivahingossa, kun kuulimme että siellä alkaa vieraiden kielten opiskelu jo ekaluokalla. Tarkemman tutustumisen jälkeen koulun valinta oli helppoa ja syitä monta. Ehkä tärkeimpinä suhtautuminen lapsiin yksilöinä, oman ajattelun kehittyminen ja vertailun välttäminen, sekä keskittyminen kokonaisuuksiin nippelitiedon sijaan.

Vapaalla pojat pelaavat jalkapalloa, sählyä (..ja pleikkaria), sekä breikkaavat ja soittavat kitaraa ja pianoa. Tyttö luistelee, käy partiossa ja soittaa viulua. Ja minä itse luonnollisesti kuskaan. Kuulin juuri eilen uuden sopivan tittelin itselleni – Taxi Mummy. Lisään sen tuonne tittelilistaan Futis-maman perään. Koitan myös itse ehtiä käymään jossain välissä Streetdance tunneilla.

Ollaan tosi tavallinen perhe. Opiskelin aikoinaan tietotekniikkaa ja digitaalista kulttuuria. Teen töitä Soneralla IT-projektipäällikkönä. Mies Pete tuunaa äänentoistolaitteita JyväsMedialla ja käy ELYllä pitämässä turvallisuusvarautumisfoorumia. Perheemme asuu Sääksvuoressa.

Meille muutti tänä kesänä hamsteri. Se sai nimen Jätski. Voisiko kivempaa olla, kuin pienen söpöpörröisen otuksen hoito. Ei voisi!

Steinerkoulussa mukavinta on ihmiset. Lasten kivat kaverit, fiksut vanhemmat ja ajattelevaiset, hymyilevät opet.

Elämässä tärkeintä on sisäsyntyinen ilo!

Sarlotta