Viikon kasvo: Rehtori Helena Heikkilä

Hei, olen Helena.

Neljäs vuosikymmen steinerkoulussa on alkanut. Toimin rehtorina sekä opetan luokille 7-9 fysiikkaa ja kemiaa. Soitan viulua ja alttoviulua. Vapaa-aikani vietän mieluiten huvilalla Jaalassa: seikkailen metsissä, teen metsätöitä, marjastan ja sienestän.

Miten päädyin aikoinaan Steinerkouluun?

Hain opettajan tehtäviä. Muutamaan paikkaan pyydettiin haastatteluun. Lahden steinerkouluun päädyin erittäin innostavan keskustelun perusteella. Siellä olin 11 vuotta. Opetin matemaattisia aineita ja myös siellä hoidin rehtorin tehtäviä. Jyväskylässä olen nyt ollut 19 vuotta. Steinerkoulussa on alusta lähtien ollut antoisaa se, että jokaisen opettajan on mahdollista alusta lähtien osallistua pedagogiseen hallintotyöhön oman opetustyönsä lisäksi. Esimerkiksi Lahdessa aivan alkajaisiksi sain olla mukana lukujärjestyksen laatimisessa ja toisena vuonna menin mukaan valtakunnalliseen steinerpedagogiseen yhteistyöhön.

Mukavaa syksyä!