Mikä koulussamme on parasta?

Neljännen luokan oppilaat pohdiskelivat ja kirjoittivat aiheesta äidinkielen tunnilla.

Meidän koulumme

Meidän koulu sijaitsee Voionmaankadulla Jyväskylässä, Suomessa, Euroopassa, maapallolla, linnunradalla universumissa. Minulla on täällä paljon hyviä ystäviä. Suosittelen koulua kaikille.

Koulussa on kiva olla.

Ensimmäisellä ja toisella luokalla ei ole vielä pulpetteja, vaan siellä on puiset penkit. Leikimme paljon ja teemme kaiken vihkotyön itse.

Meidän koulu on hauska paikka. Luemme Kalevalaa ja pulpettikirjaa.

Täällä opiskellaan vähän eri tavalla, koska teemme kaikki vihkot itse. Koulussa parasta ovat matematiikan jaksot, koska olen oppinut paljon asioita lyhyessä ajassa. Yhteishenki on meidän koulussa mahtava.

Meidän koulussa on parasta se, että olemme erilainen koulu ja aina on tekemistä, ruoka on hyvää ja kaikki luokkalaiset ovat tuttuja ja kivoja. Tämä on kaikin puolin paras koulu.

Täällä tuetaan toisia ja yritetään auttaa kaikkia pääsemään samalle tasolle. Parasta on, kun oppii uusia asioita ja kun tehdään epätavallista, kuten askartelua ja leikkimistä luvan kanssa. On tosi mukavaa, kun kouluun tulee uusia ihmisiä. Myös kielten tehtävät ovat mukavia.

Meidän koulussa on paljon ulkomaalaisia ja se on hauskaa. Ja jos tulette meidän koululle, niin olette meille tervetulleita!

Parasta koulussa on liikunta. Ystävien kanssa on kiva liikkua. Meillä on liikuntatunneilla esimerkiksi penkkipalloa, pallopelejä, vesi nousee, pehmomiekkailua ja hippoja. Me suunnistetaan, pelataan ja leikitään.

Täällä tehdään asioita paljon käsillä. Koulussamme on parasta ( minun mielestäni) käsityötunnit, teemaviikot ja ryhmätyöt, joita on tosi paljon. Joka vuosi helmikuussa on retki Ladun Majalle ja joskus meillä on koulua lauantainakin!

Kuvataidetunnilla me maalataan ja piirretään.

Meidän koulussa harjoitellaan neljää eri kieltä: englantia, saksaa, ruotsia ja ranskaa. Laulamme, luemme, kirjoitamme ja paljon muuta.

Ensimmäisellä ja toisella luokalla ei tehdä vielä vihkoja kielistä, vaan opetellaan hauskoja lauluja, leikkejä ja runoja. Läksyt alkavat kielistä vasta kolmannella luokalla ja silloin ne ovat aika pieniä. Neljännellä luokalla vihkoistamme löytyy tekstejä, sanalistoja, kuvia ja lauluja.

Nelosluokalla on Kalevalajakso, jonka aikana käymme läpi melkein koko Kalevalan piirtämällä kuvia, kirjoittamalla tekstejä ja laulamalla kalevalaisia lauluja. Minun mielestäni koulussa on parasta ehkä liikunta (en osaa perustella, mutta se vaan on niin kivaa), ruotsi (koska se kuulostaa niin hienolta ja sitä on hauska oppia) ja käsityöt (koska on vaan niin mukavaa saada jotain valmiiksi.)

Minun mielestä on hyvä asia, että olen pystynyt opiskelemaan kieliä jo ensimmäisestä luokasta asti.

Parasta on englanti, koska opettelemme sitä kivalla tavalla. Toiseksi parasta on matikka, koska laskut eivät ole liian helppoja eikä liian vaikeitakaan. Steinerkoulussa ei oteta kaikkea liian vakavasti.

Matikka on parasta.

Matematiikka on minun lempiaine.

Kaikki retket, minne olemme menneet luokan kanssa, ovat olleet kivoja, niistä pidän eniten.

Koulussamme parasta on se, että täällä piirretään paljon ja koulu järjestää paljon tapahtumia

Koulussamme on kivointa se, kun kaikki on aikalailla hyvin ja tykkään olla kavereiden kanssa. Opet ja kaverit auttavat aina.

Koulun paras juttu on, että meillä on kivoja opettajia ja tunnit ovat hauskoja.

Koulussamme viihtyy todella hyvin.

En koskaan haluaisi vaihtaa koulua, koska täällä on niin mukavaa.