Iltapäivätoiminta Sateenkaari

Vapaata leikkiä, ulkoilua ja yhteistä puuhaa kavereiden kanssa!

Jyväskylän steinerkoulun kannatusyhdistys ry:n ylläpitämä iltapäivätoiminta Sateenkaari on tärkeä ja olennainen osa koulun toimintaa. Eppu- ja toppuluokkalaisilla on mahdollisuus viettää koulupäivän jälkeiset tunnit turvallisissa ja kodinomaisissa tunnelmissa Sateenkaaressa.

Tavoitteenamme on tukea kodin ja koulun kasvatustyötä, edistää lapsen hyvinvointia sekä luoda lapsille mukava ja turvallinen iltapäivä vapaan leikin, ulkoilun ja ohjatun toiminnan parissa. Sateenkaaren ammattitaitoiset ohjaajat toimivat turvallisina aikuisina, lasten rinnallakulkijoina. Sateenkaaressa tärkeää on yhdessäolo, kaveri- ja tunnetaitojen tukeminen sekä lasten mahdollisuus osallistua ja vaikuttaa yhteiseen toimintaan. Sateenkaari toimii luonnollisena jatkumona steinerpedagogiselle kasvatustehtävälle ja -tavoitteille. Tarinallisuus, runot, rytmit kädentaidot, luovat menetelmät ja vuodenaikojen erilaisten juhlien seuraaminen kuuluvat arkeemme. Tyypillinen iltapäivämme koostuu yhteisestä aloituspiiristä, vapaasta leikistä, välipalasta, läksykerhosta ja ulkoilusta. Arkeemme kuuluu myös rauhoittuminen tarinahetkeen ja erilaiset ohjatun toiminnan muodot.

Iltapäivätoimintaa järjestetään koulun toiminta-aikoina päivittäin koulupäivän päättymisestä klo 17 asti. Lauantaikoulupäivisin ja koulun loma-aikoina Sateenkaari on kuitenkin kiinni.

Toimintamaksut

Koko kuukausi: 130e

12 pv/kk: 90e

Maksu sisältää välipalan ja tapaturmavakuutuksen.

Irtisanomisaika on 1 kk ja se koskee myös toiminnan muutoksia. Ilmoitus tehdään kirjallisena oheisella lomakkeella.

Voit hakea toimintaan mukaan, tehdä muutoksia ja irtisanoa toiminnan tämän linkin takaa löytyvällä lomakkeella, tai ”hakemukset” -sivun kautta.

Iltapäivätoiminnan maksuihin on mahdollista hakea Jyväskylän kaupungin linjauksen mukaista maksualennusta tai maksusta vapauttamista. Lisätietoja Jyväskylän kaupungin kotisivut, sekä kaupungin asiakasmaksusihteeri Elina Pasanen, palveluohjausyksikkö, puh. 014 266 2768

Iltapäivätoiminnan vastuuohjaaja

Kerttu Patteri