Maalaismarkkinat 2017

Koulussamme on aina näin vapun tienoilla iloista kuhinaa ja touhua, kun kolmasluokkalaiset, jotka ovat vuoden aikana tutustuneet vanhan ajan elämään, suunnittelevat ja järjestävät pienimmille oppilaille maalaismarkkinat vanhan ajan tyyliin.

Tänä vuonna markkinoilla oli monenlaista nähtävää ja koettavaa. Siellä saattoi tavata ennustajan tai kylän pormestarin ja pyörittää onnenpyörää. Kahviloita oli kaksikin, toinen pannukakkukievari ja toinen perinteinen sokerileipurin puoti. Molemmissa sai erittäin hyvää palvelua, sillä kahviloissa oli pöytiintarjoilu, kuten ennen vanhaan. Jos kaipasi taukoa markkinahulinasta, pääsi ”hevoskärryllä” toiseen pajaan, jossa sai mm. kalastella tai vaikkapa istahtaa muotokuvapiirtäjän tuoliin.

Vanhan ajan teeman kruunasi upeat roolivaatteet. Jokainen markkinamyyjä oli pukeutunut teemaan sopivasti. Myös markkinaväki toi omaa väriä ja eloa tapahtumaan naamiaisasuillaan.

Tänävuonna markkinoilla liikkui myös toimittajia, joina toimivat 4.luokan oppilaat. He haastattelivat ennen tapahtumaa 3.luokan oppilaita ja kokosivat tunnelmia markkinapäivältä.

”Kolmannen luokan oppilaiden fiilikset olivat hyvät”

”Heitä inspiroi viime vuotiset markkinat ja he olivat keksineet itsekin paljon uutta.”

”Tekemistä oli paljon ja näytti tosi hyvältä!”

”Tosi iloinen tunnelma!”