Kasvitarha koulumme pihalla

Perustimme kasvimaan, oman kasvitarhan. Viime vuoden 3. luokka teki meille kasvatuslaatikoita keväällä. Ne ovat koulun pihalla. Kannoimme ja raahasimme niihin multaa ämpäreillä niin paljon, että selkä tuli kipeäksi.

Jokainen sai istuttaa taimia tai siemeniä. Sitten me kastelimme niitä viileällä vedellä. Kasvatimme kesäkurpitsaa, kurkkua, auringonkukkia, kehäkukkia, tilliä, perunaa, salaattia, porkkanaa, punajuurta, ruusupapuja, basilikaa, lehtikaalia, retiisiä, naurista sekä kauraa, ohraa, vehnää ja ruista.

Kesä oli hyvä. Kesän aikana viljelyksiä kasteltiin ja hoidettiin.  Kävin kastelemassa äidin kanssa kasvimaata. Osan kastelusta hoiti sade. Kun tulimme taas kouluun, kasvitarha oikein kukoisti.  Siellä oli paljon kasveja, tosi, tosi, tosi paljon!  Minun mielestäni kasvimaa näyttää herkulliselta. Sonjan ja Auran mielestä siellä pitäisi kasvaa karkkia ja keksejä, mutta ei kasva.

Alkoi sadonkorjuu. Keräsimme kesäkurpitsat ja kurkut. Touko ja Eemeli löysivät pitkät kurkut. Kreetta löysi täysin pyöreän kurkun. Kokkasimme niistä syötävää. Nyt odotamme, että pääsemme käsiksi herkkuihin.

Yhteinen kasvatusprojekti oli mukava.

Terveisin

3. luokka