Kirkkovierailu 1. & 2. luokat

1. ja 2. luokka kävivät tutustumassa kaupunginkirkkoon. Ensin kierrettiin ja tutkittiin kirkkoa ulkopuolelta ja sitten sisältä. Sisällä saimme mukavan ja asiantuntevan esittelyn suntiolta ja harjoittelijalta. Kirkko oli osalle uusi kokemus ja sen kauniita yksityiskohtia ihailtiin kovasti. Oppilaat saivat käydä katsomassa miltä näytti, jos kirkkoa katsoi saarnatuolista. Yllä kaartui tähtikatto, josta etsittiin yhtä kuusisakaraista muiden ollessa viisisakaraisia. Sieltä se löytyikin. Kirkossa oli esillä ja leikittävänä hauska nukkekotikirkko, jonka katosta tarkkasilmäiset löysivät saman kuusisakaraisen yllätyksen.

Saimme kutsun tulla toisenkin kerran, jolloin voisimme päästä tutustumaan kanttorin opastuksella urkuparveen ja ehkä vähän jopa kellotorniin. Tästä lupauksesta ja kellotornista riitti monilla oppilailla juttua loppupäiväksi ja mielikuvitus tuntui saavan siivet joissakin jutuissa.