Viikon kasvo: Mikko Autioniemi

Hei!

Olen Mikko ja ns. sudeettikuusamolainen täällä Jyväskylässä. Pohjoisen poikana ajattelen, että henkinen kotini on edelleen vanhalla kotiseudullani. Olen intohimoinen penkkiurheilija ja seuraan aktiivisesti etenkin jalkapalloa. Muita kiinnostukseni kohteita ovat mm. sarjakuvat ja musiikki. Suosikki sarjakuviani ovat historiasta kertovat tai historiaa sivuavat sarjakuvat. Lähellä sydäntäni ovat erityisesti Tintti-sarjakuvat.

Musiikkimakuani kuvaa parhaiten punk rock ja raskas bluespohjainen rock. Vaikka en itse soitakaan mitään instrumenttia, niin mielestäni musiikin kuunteleminen live-tilanteessa on mahtava kokemus. Käyn kohtalaisen ahkerasti katsomassa suosikkiartistieni keikkoja. Levyhyllystäni löytyy kuitenkin musiikkia laidasta laitaan. Musiikin harrastamiseen liittyy myös levyhyllyn täyttäminen. Historian opettajana ajattelen, että levy pitää omistaa fyysisenä kappaleena. Suosin siis edelleen analogista musiikkia digitaalisen musiikin sijasta. Omistan edelleen paljon c-kasetteja ja vinyylilevyjä. Keräilyharrastukseni erikoisuus on se, että kerään värillisiä vinyylilevyjä. Muuta vapaa-aikaani täyttää perhe, johon kuuluvat avovaimoni ja kaksi tytärtä.

Steinerkouluun päädyin opettajaksi ystäväni ehdotuksesta. Tavallaan perin häneltä nykyiset tehtäväni. Neljäntoista vuoden jälkeen tuntuu siltä, että aika on mennyt nopeasti. Alkuun tein työtä opintojeni ohessa, mutta valmistuttuani Jyväskylän yliopistosta olen tehnyt opetusta täysipäiväisesti. Opetan koulussa pääasiassa historiaa ja yhteiskuntaoppia. Lisäksi opetan myös uskontoa ja elämänkatsomustietoa. Toimin tällä hetkellä myös koulumme 8.luokan luokanvalvojana. Olen viihtynyt talossa hyvin. Harvoin mikään työpäivä on samanlainen. Onko tämä sitten minun loppusijoituspaikkani niin mene ja tiedä!

Aurinkoista syksyä kaikille!

Mikko