Viikon kasvo: Maarit Honkonen-Liimatainen

Hei,

olen Maarit. Tämä on neljäs syksyni steinerkoulussa. Opetan matematiikkaa ja maantietoa 7.-9. luokille sekä tietotekniikkaa. Työssäni innostun aina, kun oppilaat pohtivat yhdessä erilaisia ratkaisuja käsiteltäviin ongelmiin. Usein käykin niin, että luokasta löytyy useampia tapoja lähestyä asiaa, kuin osasin odottaakaan.

Kotona kanssani samassa ruokapöydässä istuvat mies ja kolme lasta. Kolmen muun koulun arki on tullut tutuksi lukiolaisen, ysiluokkalaisen ja kuudesluokkalaisen kautta. Perheemme viikonloput kuluvat suurelta osin mökillä. Siellä suosikkipaikkani on kasvimaa, jossa kasvatan kaikenlaista pavuista ja parsakaalista porkkanaan ja valkosipuliin. Viljelen rennolla otteella: kaikki on plussaa, mikä kasvaa ja sitä, mikä ei onnistu, ei kannata miettiä. Näin touhu pysyy mielekkäänä. Myöhemmin syksyllä, kun sato on saatu talteen, linnoittaudun mielelläni sohvannurkkaan neuleen ja kahvikupin kanssa.

Mukavaa syksyä kaikille!

Maarit