Pihaunelmia

Jyväskylän steinerkoululla toukokuun alussa käynnistyneen Pölyttäjäpolut-hankkeen pölyttäjäpysäkkien lisäksi koulun pihamaalle alkaa rakentua kesälomien aikaan myös koulun oppilaille aivan uudenlainen välituntialue.

Koulurakennus on aiemmin toiminut muun muassa aikuiskoulutuksen ja lukion tiloina ja piha-alueet pääasiassa läpikulkureitteinä talon ja naapurirakennusten käyttäjille.

Steinerkoulun muutettua tiloihin alettiin yhdessä rakennuksen omistajan Gradian kanssa miettimään piha-alueelle pienemmillekin oppilaille sopivaa ja virikkeellistä ympäristöä. Ja kesällä 2019 sen rakentaminen alkaa!

Suunnittelussa otettiin huomioon koulun oppilaiden, vanhempien ja koulun henkilökunnan toiveita käytännöllisen ja oppilasystävällisen piha-alueen toteuttamiseksi. Ja oheisen mallikuvan perusteella sellainen myös koulun pihasta syksyllä löytyy. Pihalle on luvassa muun muassa kivistä toteutettu Jatulintarha, koripallotelineet, keinuja sekä kiipeilytelineitä unohtamatta puu- ja pensasistutuksia.   Nyt joutuu vain pitkät kesälomat odottamaan, että pääsee välitunneilla nauttimaan uudesta piha-alueesta ja sen tarjoamista liikkumis-, leikkimis- ja pelaamismahdollisuuksista!