Luovuus ja taiteellisuus opetuksessa

Torstaina 8.2. klo 17.30 koulumme väki kokoontui toiminnalliseen ja keskustelevaan vanhempainiltaan.

Pohdimme yhdessä, kuinka kohtaamme luovuuden arjen suunnittelussa, yllätyksissä, muutoksissa. Kuinka se tarjoaa meille mahdollisuuden löytää väylät joustoon, kompromisseihin, empatiaan tai toimintaan ennalta arvaamattomissa tilanteissa. Keskustelimme siitä, miten taide opetuksessa kehittää tunne-elämän taitoja. Tunteet, teot ja ajatukset toimivat parhaiten yhteistyössä, kun tutustumme itseemme ja luoviin voimiimme.

Luovuus asuu meissä kaikissa, vaikka uinuvanakin. Uinuva luovuus herää, havahtuu, syttyy liekin lämpöön taiteen avulla. Taiteellinen harjoittelu antaa meille työkaluja tunnistaa laadullisuuksia, käyttää avoimemmin aistejamme ja elävästi mielikuvitustamme, avartaa ymmärrystämme.

Luovuus on elämäntaitoa!

Ohessa linkki aiheeseen liittyvään artikkeliin: